Custobar er utviklet for å strømlinjeforme kundedata i alle kanaler og automatisere markedsføringen, slik at kjøpmenn får en 360-graders oversikt over kundebasen på tvers av detaljhandel og nettbutikker. Custobars automatiserte markedsføringssystem er utviklet for å støtte alle markedsføringsbehov i alle faser av brukernes livssyklus.
Fordeler med Custobar
- Custobar passer for både B2B- og B2C-kunder.
- En skalerbar løsning: De største Custobar-brukerne har millioner av kundekontakter og sender hundrevis av millioner varsler i året, fra markedsføring og ordrebekreftelse til push-varsler.
- Custobars produktutvikling er basert på kundenes behov, for eksempel er RFM-matrisen og NPS-spørreskjemaet utviklet i samarbeid med kundene.
- Custobar har lang erfaring innen handel og B2C-bransjen.
- Custobar har over 100 kunder i 11 land.
- Custobar can be interfaced with popular e-commerce software such as Magento, Shopify and WooCommerce. In addition, data exchange can be set up with Zendesk, Zapier, Sniffie, Sendgrid, Mailchimp, RichRelevance, Nosto, LeadFamily, Infobip and Google.
![Custobar 360 customer view](https://www.lumav.ee/wp-content/uploads/2019/12/Custobar-360-customer-view.png)
Omfattende kundeprofil
Custobar kombinerer kunde-, kjøps- og andre transaksjonsdata i én enkelt kundeprofil. Omfattende kundedata gir innsikt i kundeatferd og gjør kundeopplevelsen enda mer oppdatert. Custobar skaper en 360-graders visning av hver enkelt kunde, som kan brukes i kundeservice, nettbutikk og fysiske butikker. Visningen kan konfigureres for ulike roller etter behov. Fra kundeprofilen kan du finne kundedata + berikede data, kjøp fra alle kanaler (e-kanal, butikk), nettbesøk (f.eks. hvilke produkter brukeren har lagt i handlekurven eller kurven), statistikk over mobilapp-bruk og alle andre transaksjoner, inkludert kundeservicehenvendelser.
![Custobar customer audience view](https://www.lumav.ee/wp-content/uploads/2019/12/Custobar-customer-audience-view-1024x277.png)
Automatisert markedsføring – målrettede og automatiserte meldinger
En av Custobars kjernefunksjoner er muligheten til å håndtere hele kundeforholdet i ett og samme verktøy, enten det dreier seg om e-post, SMS, mobilvarsler, direktereklame og kundeservice eller målgrupper i Facebook- og Google Ads-miljøet. For å opprette målgrupper finnes det et “dra og slipp”-segmenteringsverktøy som gjør det mulig å opprette dynamiske målgrupper som endrer seg etter hvert som dataene endres. Målgruppene gjør det mulig å sende målrettede og personlige meldinger til kundene basert på deres abonnements-, nett- og mobilhistorikk. For hver kampanje kan du se en visuell rapport som viser konverteringsfrekvensen for nett- og butikksalg: hvor mange enheter og hvilke produkter som ble solgt. Det er også mulig å sende ordrevarsler som utløses av endringer i dataene og inkluderer en ordrebekreftelse eller leveringsvarsel på SMS.
![Custobar RFM matrix view](https://www.lumav.ee/wp-content/uploads/2019/12/Custobar-RFM-matrix-view-1024x614.png)
RFM-matrise
RFM-matrisen kombinerer hyppighet, frekvens og pengeverdi basert på kundedata, og skaper målrettede markedsføringsbudskap med bare to klikk. RFM-matrisen hjelper deg med å finne de beste kundene og inntektskildene, samt tilpasse og automatisere markedsføringsmeldinger til nye, passive, VIP- og risikokunder.
![Custobar product recommendation view](https://www.lumav.ee/wp-content/uploads/2019/12/Custobar-product-recommendation-view-1024x563.png)
Produktberikelse
Custobar holder oversikt over hvilke produkter som kjøpes og hvilke produkter som kjøpes sammen. Dette gjør det mulig å vise matchende produkter for hvert produkt i automatiserte markedsføringsmeldinger og i nettbutikken, samt personlig anbefalte produkter.
![Custobar mobile loyalty card view](https://www.lumav.ee/wp-content/uploads/2019/12/Custobar-mobile-loyalty-card-view-906x1024.png)
Digitalt kundekort
Med Custobar er det mulig å opprette et mobilt lojalitetskort. Kunden mottar en automatisk SMS med en lenke til den nettbaserte applikasjonen, og det vises en strekkode som kan brukes i butikken for å få rabatter. I tillegg kan det opprettes målrettede kampanjer på det mobile lojalitetskortet.
Custobar er et finsk selskap som ble grunnlagt i 2017. I dag har de kontorer i Amsterdam og Berlin og vokser med 100-200 % årlig. Custobar har mer enn 100 kunder i 11 land, inkludert Europa og USA.
Custobars kunder omfatter selskaper som Decora, Bauhof, The Body Shop, M Room, Henkel, Kekäle og andre.
Interessert?
Kontakt oss hvis du ønsker å koble Magento-nettbutikken din til Custobars programvare.