Custobar er utviklet for å strømlinjeforme kundedata i alle kanaler og automatisere markedsføringen, slik at kjøpmenn får en 360-graders oversikt over kundebasen på tvers av detaljhandel og nettbutikker. Custobars automatiserte markedsføringssystem er utviklet for å støtte alle markedsføringsbehov i alle faser av brukernes livssyklus.
Fordeler med Custobar
- Custobar passer for både B2B- og B2C-kunder.
- En skalerbar løsning: De største Custobar-brukerne har millioner av kundekontakter og sender hundrevis av millioner varsler i året, fra markedsføring og ordrebekreftelse til push-varsler.
- Custobars produktutvikling er basert på kundenes behov, for eksempel er RFM-matrisen og NPS-spørreskjemaet utviklet i samarbeid med kundene.
- Custobar har lang erfaring innen handel og B2C-bransjen.
- Custobar har over 100 kunder i 11 land.
- Custobar can be interfaced with popular e-commerce software such as Magento, Shopify and WooCommerce. In addition, data exchange can be set up with Zendesk, Zapier, Sniffie, Sendgrid, Mailchimp, RichRelevance, Nosto, LeadFamily, Infobip and Google.
Omfattende kundeprofil
Custobar kombinerer kunde-, kjøps- og andre transaksjonsdata i én enkelt kundeprofil. Omfattende kundedata gir innsikt i kundeatferd og gjør kundeopplevelsen enda mer oppdatert. Custobar skaper en 360-graders visning av hver enkelt kunde, som kan brukes i kundeservice, nettbutikk og fysiske butikker. Visningen kan konfigureres for ulike roller etter behov. Fra kundeprofilen kan du finne kundedata + berikede data, kjøp fra alle kanaler (e-kanal, butikk), nettbesøk (f.eks. hvilke produkter brukeren har lagt i handlekurven eller kurven), statistikk over mobilapp-bruk og alle andre transaksjoner, inkludert kundeservicehenvendelser.
Automatisert markedsføring – målrettede og automatiserte meldinger
En av Custobars kjernefunksjoner er muligheten til å håndtere hele kundeforholdet i ett og samme verktøy, enten det dreier seg om e-post, SMS, mobilvarsler, direktereklame og kundeservice eller målgrupper i Facebook- og Google Ads-miljøet. For å opprette målgrupper finnes det et “dra og slipp”-segmenteringsverktøy som gjør det mulig å opprette dynamiske målgrupper som endrer seg etter hvert som dataene endres. Målgruppene gjør det mulig å sende målrettede og personlige meldinger til kundene basert på deres abonnements-, nett- og mobilhistorikk. For hver kampanje kan du se en visuell rapport som viser konverteringsfrekvensen for nett- og butikksalg: hvor mange enheter og hvilke produkter som ble solgt. Det er også mulig å sende ordrevarsler som utløses av endringer i dataene og inkluderer en ordrebekreftelse eller leveringsvarsel på SMS.
RFM-matrise
RFM-matrisen kombinerer hyppighet, frekvens og pengeverdi basert på kundedata, og skaper målrettede markedsføringsbudskap med bare to klikk. RFM-matrisen hjelper deg med å finne de beste kundene og inntektskildene, samt tilpasse og automatisere markedsføringsmeldinger til nye, passive, VIP- og risikokunder.
Produktberikelse
Custobar holder oversikt over hvilke produkter som kjøpes og hvilke produkter som kjøpes sammen. Dette gjør det mulig å vise matchende produkter for hvert produkt i automatiserte markedsføringsmeldinger og i nettbutikken, samt personlig anbefalte produkter.
Digitalt kundekort
Med Custobar er det mulig å opprette et mobilt lojalitetskort. Kunden mottar en automatisk SMS med en lenke til den nettbaserte applikasjonen, og det vises en strekkode som kan brukes i butikken for å få rabatter. I tillegg kan det opprettes målrettede kampanjer på det mobile lojalitetskortet.
Custobar er et finsk selskap som ble grunnlagt i 2017. I dag har de kontorer i Amsterdam og Berlin og vokser med 100-200 % årlig. Custobar har mer enn 100 kunder i 11 land, inkludert Europa og USA.
Custobars kunder omfatter selskaper som Decora, Bauhof, The Body Shop, M Room, Henkel, Kekäle og andre.
Interessert?
Kontakt oss hvis du ønsker å koble Magento-nettbutikken din til Custobars programvare.