• no
    • et
    • en
    • fi
    • da
    • sv

Skape en personlig omnikanal-kundeopplevelse med kunstig intelligens

Vi samler inn et vell av data om de besøkende hver dag, og ved å bruke dem på en god måte får vi muligheten til å innovere og tilpasse kundeservicen og brukeropplevelsen. For å få e-handelen til å vokse må vi skape ny og meningsfull verdi for de besøkende i nett- og detaljhandelen.

I løpet av de siste fem årene har e-handelen vokst kraftig og endret forbrukernes handlevaner, brukerreisen og handleopplevelsen. I dag kjøper folk ikke bare et produkt, de kjøper en merkevare, og kjøpene deres gjenspeiler også våre sosiale, miljømessige og politiske holdninger.

Det blir stadig viktigere å skape en personlig tilpasset kjøpsopplevelse i alle omnikanaler. Derfor er det viktig at en merkevare leverer en personlig opplevelse i alle deler av kundereisen, enten det er snakk om blogger, annonser, kundestøtte, sosiale medier eller en app. Ved å være til stede i hvert eneste kontaktpunkt med kundene øker man lojaliteten til varemerket, øker bevisstheten og får kundene til å føle seg anerkjent.

Er kundene dine frustrerte?

Segment-rapporten “The 2017 State of Personalization” viser at i gjennomsnitt 71 % av forbrukerne uttrykker en viss grad av frustrasjon når handleopplevelsen ikke er personlig tilpasset. 44 % av forbrukerne sier at det er mer sannsynlig at de blir lojale kunder etter en personlig tilpasset handleopplevelse.

Rapporten viser også at 77 % av kundene forventer en personlig tilpasset handleopplevelse i store nettbutikker, men at bare 23 % av dem faktisk opplever det. I nisjebutikker forventer 24 % av kundene en personlig brukeropplevelse, mens 25 % faktisk opplever det.

Hvordan skape en personlig brukeropplevelse?

En personlig tilpasset brukeropplevelse gir fornøyde og lojale kunder. For å kunne levere en personlig og relevant brukeropplevelse er det nødvendig med data fra alle kundekontaktpunkter (detaljhandel, e-handel, mobil, e-post, reklame) for å skape en 360-graders brukerprofil med segmenter.

Lumavs partner Nosto har som mål å gjøre det morsommere å handle ved å gi kundene en personlig shoppingopplevelse i alle kanaler. Med Nostos AI-teknologi kan kjøpmenn levere en-til-en-tilpassede handleopplevelser i alle brukerpunkter.

Nosto er et finsk selskap som ble grunnlagt i 2011. I dag har de kontorer i 7 forskjellige byer rundt om i verden og over 2 500 kunder fra mer enn 100 forskjellige land. Blant kundene er selskaper som Helly Hansen, Everlast, Bauhaus, Gymshark og mange flere.

nosto intelligence engine

Hvordan fungerer Nosto?

Nosto eCommerce Intelligence Engine fungerer på fire ulike nivåer.

1.Produktnivå

Nosto kjenner alle produktene i nettbutikken din og hvordan de er relatert til hverandre, og gir deg produktdetaljer som marginer, lagernivåer, hvilke produkter som oftest kjøpes sammen, eller hvilke produkter kundene faktisk kjøper mest etter å ha sett et bestemt produkt.

2.Kjøpernivå

Nosto skaper en unik og omfattende profil av hver enkelt besøkende i nettbutikken din. Ved hjelp av en unik identifikator identifiseres kundens lokasjon, individuelle interesser, preferanser, prisfølsomhet, merkevarelikhet, kjøpshistorikk og mye mer.

3.Nivå for optimalisering av fortjeneste

Dette laget analyserer hvert enkelt produkts historiske inntektsnivå og gir produktene en ekstra vekt som maksimerer nettbutikkens inntektspotensial.

4.Sosialt nivå

Det fjerde og siste laget er laget med integrasjoner og API-er, som beriker e-butikken med data fra andre steder. Dette kan være sosial informasjon (som rangeringer og anmeldelser) eller brukergenerert innhold og data.

nosto Recommendations

Anbefalinger for arkbaserte produkter

Nosto AI analyserer hver enkelt besøkendes unike surfe- og handleatferd og lager individuelle kundeprofiler for å skreddersy brukeropplevelsen. Dette gjør det mulig for Nosto å anbefale relevante produkter i sanntid og tilpasse handleopplevelsen, noe som øker kundetilfredsheten, antall gjenbesøk og konverteringsraten. Nostos sidebaserte produktanbefalinger øker konverteringsraten med gjennomsnittlig 15 %. Noen av mulighetene med Nostos produktanbefalinger:

Dynamiske sett

Dynamic Bundles gjør det mulig å lage koblede og fullt dynamiske pakker som inspirerer brukerne og øker den gjennomsnittlige bestillingsverdien.

Bestselgende produkter og trendy produkter

Inspirer kundene med de mest populære og trendy produktene.

Personlige destinasjonssider

Ønsk tilbakevendende besøkende velkommen ved å anbefale produkter basert på deres individuelle kjøp.

Søk med anbefalinger

Anbefal produkter som andre kunder har sett eller kjøpt etter å ha brukt søkeordet.

Brukergenerert innhold, vurderinger og anmeldelser

Bruk sosiale medier til å vise frem produkter i virkelige situasjoner.

Kryssalg og mersalg

Foreslå produkter som passer godt sammen med produktet du ser på eller innholdet i handlekurven i et produktkort, en kategori eller en handlekurv.

Interessert?

Kontakt oss hvis du ønsker å koble Magento-nettbutikken din til Nosto-programvaren.

Del denne postingen på sosiale medier: LinkedIn facebook
Gardenhouse24 Suksessfull e-handel Gardenhouse24: Ti land på tre år
Å bli eksportør er alle ambisiøse gründeres drøm – det viser at produktet og...
Les mer 31. January 2024
Lumav ERPLY Ordersenter for bedriftskunder – et samarbeidsprosjekt mellom Erply og Lumav
Vi har fått mange spørsmål om løsningene vi jobber med sammen med Erply. Vi...
Les mer 08. November 2023

TA KONTAKT




    Lumav - Magento Partner

    Som sertifisert Magento-partner tilbyr vi kundene de beste løsningene som sikrer bedriftens vekst.